Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016

Σύγχρονη τέχνη για παιδιά και ένας ορισμός της τέχνης (άρθρο, διάλεξη)

Ένα κείμενο όπου παρουσιάζονται παραδείγματα προσεγγίσεων της σύγχρονης τέχνης για παιδιά στην Ελλάδα. Είναι σε μορφή pdf και μπορείτε να το ανοίξετε ή να το κατεβάσετε από τον παρακάτω σύνδεσμο:

http://www.ekke.gr/estia/Cooper/Praktika_Synedrio_Evgenidio/Files/Text_files/III_Paralliles_Sinedries/Eisigiseis/Haniadaki_eisigisi.pdf


"Ο ορισµός της τέχνης από τον Oldenburg,καλλιτέχνη και κύριο εκφραστή της
σύγχρονης τέχνης στις δεκαετίες 70-80,µας θυµίζει πως

Η τέχνη είναι µια διεθνής γλώσσα,
η τέχνη είναι µια δυνατότητα,
η τέχνη είναι τόσο παλιά όσο ο άνθρωπος,
ένας τρόπος έκφρασης των ανθρώπων,
ένας τρόπος σύνδεσης φαντασίας και υλικού,
η τέχνη προσθέτει νέες διαστάσεις στον κόσµο µας
η τέχνη µας προσκαλεί να σκεφτούµε µε διαφορετικούς τρόπους,
η τέχνη µας δίνει ελπίδα και ευκαιρίες,
µπορεί να µας εξυψώσει πάνω από το συνηθισµένο,
η τέχνη έχει τη δύναµη να µας ανοίγει παράθυρα στον κόσµο, και είναι διαρκώς
γύρω µας. 

Αν στόχοι της καλλιτεχνικής παιδείας είναι:
• η προσωπική ολοκλήρωση του ατόµου
• η εκτίµηση της καλλιτεχνικής κληρονοµιάς
• η συνείδηση του κοινωνικού ρόλου της τέχνης
τότε καλλιτεχνική παιδεία παρέχεται όταν τα παιδιά καθοδηγούνται στο να
δηµιουργήσουν τέχνη τα ίδια και όταν έρχονται σε επαφή µε έργα τέχνης ενηλίκων,
που τα βοηθάνε να κατανοήσουν πώς δηµιουργήθηκε η τέχνη, τι µπορεί να εκφράσει
και πώς διαποτίζει την καθηµερινότητα (διαφήµιση, αρχιτεκτονική, πολεοδοµία,
σχολικό περιβάλλον).
Όταν τα παιδιά από µικρά ζωγραφίζουν και πλάθουν ερχόµενα σε επαφή µε
πολλών ειδών υλικά και τεχνικές ,τότε καταφέρνουν καλύτερα να αποκωδικοποιούν
τη γλώσσα της εικόνας, να τη χρησιµοποιούν αλλά και να τη θέτουν υπό
αµφισβήτηση, µε απώτερο στόχο να ενσωµατωθεί η τέχνη στην καθηµερινή ζωή για
να την οµορφύνει." 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου